Friday, April 22, 2011

KOD BABI

nak kongsi sikit pasal makanan yang mempunyai lemak babi
aku terbaca satu artikel tentang mcm mana wujudnya penggunaan lemak babi dalam makanan..ia bermula dari orang perancis, sbb majoriti diorang keje jadi penternak babi yg berjaya..
sambil baca tu aku dah terbayang adakah ape2 makanan yang aku makan selama ni ade terkandung lemak babi..
marshmallow..gula2 sugus..
hurmm..nnt aku pegi kedai aku check isi kandungan semua gula2 tu!
alangkah bodoh nya umat Islam kerana tertipu dengan kod-kod babi ni, mmg la kita xnampak dlm isi kandungan bahan2 mknn tu tertulis LEMAK BABI ..sebab diorang buat ia jadi tersirat dengan hanya menulis kod-kod yg kita malas nk amek tau slama ni..
paling mudah untuk elakkan kita ni termakan lemak babi secara tak sengaja adalah : belilah barangan buatan MALAYSIA saja okayy..
cuba jangan beli makanan yg diimport dari negara lain..terutamanya PERANCIS,CHINA & JEPUN

kat sini ade kod babi yg aku nak kongsi, semoga kita lebih berhati2..

E100, E110, E120, E 140, E141, E153, E210, E213, E214, E216, E234, E252,E270, E280, E325,E326, E327, E334, E335, E336, E337, E422, E430, E431, E432, E433,E434, E435, E436, E440,E470, E471, E472, E473, E474, E475,E476, E477, E478, E481, E482, E483,E491, E492, E493, E494, E495, E542,E570, E572, E631, E635, E904.

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget

click it if you're a true blogger